صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
2 سال قبل
0

روش های پس انداز و سرمایه گذاری:

پس انداز و سرمایه گذاری:

1. سپرده گذاری در بانک

2. خرید سهام

3. اوراق مشارکت

4. خرید طلا

سپرده گذاری در بانك ها:

یکی از راه های سرمایه گذاری و پس انداز، افتتاح یک حساب سپرده گذاری در بانک است. بدین صورت که ما پول مازاد خود را در بانک می گذاریم و بانک از جانب ما ، آن پول را در فعالیت های سود آور به کار می گیرد و هر مقدار سودی را که از این راه به دست می اید به پول سپرده ما اضافه میکند.

انواع حساب های سپرده گذاری:

این حساب های سپرده گذاری دو نوع اند که اندکی با هم متفاوت هستند. اگر قصد داریم هر زمان که خواستیم از حسابمان پول برداشت کنیم، باید حساب سپرده کوتاه مدت باز کنیم که البته مقدار سود کمتری دارد اما اگر میتوانیم تا پایان دوره ای که با بانک توافق می کنیم (یکسال یا بیشتر) سراغ پولمان نرویم و از آن برداشت نکنیم باید حساب سپرده بلند مدت باز کنیم که سود بیشتری به ان تعلق می یابد. مراقب باشید که اگر احتمال می دهید در طول دوره، از حسابتان پول برداشت کنید،پس سمت سپرده بلند مدت نروید چون اگر بخواهید از سپرده بلند مدت خود برداشت کنید بانک شما را جریمه میکند! به این صورت که از مقدار سودی که در ابتدا به شما تعهد داده بوده می کاهد.

مزایا و معایب سپرده های كوتاه مدت:

 

مزایا و معایب سپرده های بلند مدت:

 

بانك های قرض الحسنه:

برخی بانک ها بجای پرداخت سود به سپرده ها، در اضای مدت زمان سپرده گذاری، برای مشتری امتیاز دریافت وام در نظر میگیرند. به طوریکه مقدار وام در دوره باز پرداخت ان تابع سپرده و مدت زمان سپرده گذاری است؛ به این بانک ها بانک های قرض الحسنه گفته می شود.


سایر مباحث این فصل