صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن

برنامه ای برای وحدت مسلمانان

پاسخ تایید شده
6 ماه قبل
0
[شاه کلید مای درس] | برنامه ای برای وحدت مسلمانان
bookmark_border یازدهم انسانی
book دین و زندگی (2) رشته انسانی
bookmarks فصل 6 : پیشوای اسوه
6 ماه قبل
0

برنامه ای برای وحدت مسلمانان

ما مسلمانان برای اینکه بتوانیم وحدت میان خدمان را تقویت و از قدرت دومیلیارد مسلمان و امکانات بی نظیر سرزمین های اسلامی برای پیشرفت خود استفاده کنیم، نیازمند اجرای برنامه های دقیق هستیم تا نقشه های تفرقه افکنان و استعمارگران را در سرزمین های اسلامی خنثی کند و دل های مسلمانان را به یکدیگر نزدیکتر کند.

برخی از برنامه های دقیق:

  1. خود را از سایر مسلمانان دور ندانیم و برای پیشرفت جهان اسلام و پیروزی و سربلندی مسلمانان، در تمام نقاط جهان تلاش کنیم و به این سخن پیامبر گرامی توجه کامل داشته باشیم که فرمود :کسی که صبح کند و در اندیشه رسیدگی به سایر مسلمانان نباشد، مسلمان نیست.
  2. از اهانت و توهین به مقدسات سایر مسلمانان خودداری کنیم. کسانی که می خواهند مسلمانان را با هم دشمن کنند، با استفاده از همین توهین ها، بذر دشمنی را میان مسلمانان می کارند و در موقع مناسب، محصول آن را درو می کنند تا به هدف خود برسند.
  3. از مظلومان در تمام نقاط جهان، با روش های درست دفاع کنیم و برای رهایی آنان از ظلم بکوشیم، و به این سخن رسول خدا به خوبی عمل کنیم که فرمود: هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می طلبد بشنود، اما به یاری آن مظلوم برنخیزد، مسلمان نیست.
  4. اعتقادات خود را با دانش و استدلال، ارتقا ببخشیم تا بتوانیم با دیگر مسلمانان براساس معرفت و استدلال سخن بگوییم و اعتقادات خود را به نحو صحیح و بدون نزاع و ناسزاگویی بیان کنیم. دفاع منطقی از اعتقادات، نه تنها سبب تفرقه و جدایی نمی شود، بلکه دل ها را به یکدیگر نزدیک میکند. بنابراین، لازم است برنامه ای برای شناخت بیشتر معارف قرآن، سیره و سنت پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان تنظیم کنیم.
  5. کسانی را که به ظاهر، خود را مسلمان می نامند، ولی با دشمنان اسلام دوستی می ورزند، بشناسیم و فریب برنامه های آنان را نخوریم. روش این گروه ها چنین است که دشمنان اسلام مانند صهیونیست ها را دوست و برخی مسلمانان را دشمن معرفی می کنند؛ به طوریکه مردم عادی به تدریج با دشمنان واقعی اسلام دوستی کنند و با گروهی از مسلمانان، دشمنی بورزند.

سایر مباحث این فصل