صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن

تصاویر و ارتباط آنها با متن درس

پاسخ تایید شده
6 ماه قبل
0
[شاه کلید مای درس] | تصاویر و ارتباط آنها با متن درس
bookmark_border دوازدهم انسانی
book جامعه شناسی (3)
bookmarks فصل 4 : کنش اجتماعی
6 ماه قبل
0

تصاویر و ارتباط آنها با متن درس

تصاویر درس، مفاهیمی مانند کنش اجتماعی، نظم اجتماعی، خلاقیت، ارزش‌ها، معانی و روش‌های تحقیق در جامعه‌شناسی را به تصویر می‌کشند.

ارتباط تصاویر با متن درس، نشان‌دهنده تجلی مفاهیم جامعه‌شناسی در دنیای واقعی و کاربرد آنها در تحلیل پدیده‌های اجتماعی است.

مثال

صحنه ای از نمایش « سبز ، سفید ، سرخ »: روایتگر سه داستان امروزی به موازات یکدیگر است که حلقه اتصال آنها شهید مدافع حرمی است که در سوریه توسط نیرو های تکفیری داعش به شهادت رسیده و قراراست پیکر پاک او تشیع شود. ( زندگی اجتماعی شبیه به یک صحنه نمایش است افراد در جامعه نقش هایی به عهده می گیرند ، در تئاتر بازی کردن بازیگران نوعی کنش اجتماعی محسوب می شود )

 

دوتصویر بال صفحه روش های کنترل اجتماعی نسبت به کنش تقلب است ( بر ساختارهای جامعه تسلط پیدا شده ساختارها حفظ شده) دو تصویر پایین روشهای تقلب دانش آموزان است (میزان تسلط بر روی ساختار کم است ، ساختارها حفظ نشده)

ارتباط تصاویر با متن درس :

کنش تقلب توسط دانش آموز انجام می گیرد واین باعث می شود نظام آموزشی هم متناسب با آن در خود تغییر بوجود بیاورد و ساختارهای کنترل کننده هم متناسب با آن شکل می گیرد تغییر می کنند و یا دوام پیدا می کنند.

 

 

شهر ارواح اوردوس: نشان دهنده تاثیر انسان بر نظم اجتماعی

نقاشی‌های پاول کله و واسیلی کاندینسکی: نشان دهنده معنادار بودن کنش اجتماعی

 

تهیه کننده: امین امینی زاده 


سایر مباحث این فصل