صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
2 سال قبل
0

برخی عوامل هدر دادن عمر:

1- بی حالی و تنبلی:

معمولاً کسانی که در طول شبانه روز ورزش نمی کنند و کارهایشان را با برنامه انجام نمی دهند بی حوصله و بی حال هستند. اینان اهمیتی به وقت خود و دیگران نمی دهند و ساعت ها و روزهای فراوانی از زندگی خود را کاملا هدر می دهند.

۲- امروز و فردا کردن:

کسی که در زندگی برنامه ندارد و هدفی برای خود تعیین نکرده است کارهایش را در وقتش انجام نمی دهد و همواره امروز و فردا می کند. مشخص نیست فردایی که مورد نظر آن هاست چه زمانی فرا خواهد رسید. امروزهای این افراد به امید فردایی که نمی رسد از دست شان می رود.

۳- بی توجهی به اولویت ها:

اگر در زندگی برای انسان اولویت کارها مشخص نباشد و هر وقت هر کاری که به ذهنش رسید را انجام دهد، در این صورت کارهای مهم از قلم می افتد و دیگر فرصتی هم برای انجام آن ها باقی نخواهد ماند. بی توجهی به اولویت بندی کارها موجب می شود انسان در کارهای خود عجله داشته باشد؛ چون همواره احساس می کند وقتش کم است و باید همه کارها را انجام دهد، در صورتی که اگر با برنامه و اولویت بندی کارهایش را انجام دهد، همگی را می تواند با صبر و حوصله و با استواری کامل به سرانجام برساند.

4- معاشرت با افراد بی نظم:

معاشرت با کسانی که در زندگی خود از هیچ برنامه و هدفی پیروی نمی کند، موجب می شود ما نیز مانند آن ها رفتار کنیم و ارزش زندگی خود را ندانیم. به دلیل تأثیر فراوانی که همنشین بر انسان دارد، توصیه های فراوانی برای دقت در انتخاب دوست و همنشین صورت گرفته است.


سایر مباحث این فصل