صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن

مکتب حاج قاسم سليمانی، مكتب مقاومت

پاسخ تایید شده
6 ماه قبل
0
[شاه کلید مای درس] | مکتب حاج قاسم سليمانی، مكتب مقاومت
bookmark_border یازدهم تجربی یازدهم ریاضی
book تاریخ معاصر ایران
bookmarks فصل 26 : بیداری اسلامی در جهان اسلام
6 ماه قبل
0

مکتب حاج قاسم سليمانی، مكتب مقاومت

سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سلیمانی فرماندهی سخت کوش بود که از سالیان قبل در سمت يکی از فرماندهان جوان دفاع مقدس و سپس در مقام فرمانده سپاه قدس، تمام زندگی اش را صرف تحقق آرمان های بلند اسلام و انقلاب کرد. علاوه بر توانایی بالای نظامی، اخلاق، ایمان و اخلاص این فرمانده شجاع باعث شده بود تا در جايگاه فردی محبوب در میان ملت ایران و در واقع همه ملت های آزاده جهان شناخته شود.

شکل گیری و تقويت هسته های مقاومت در منطقه تا حدی زياد به تلاش های سپهبد سليمانی مديون است که از آن جمله می توان حزب اللهّٰ لبنان، حشد الشعبی عراق، فاطميون افغانستان، زينبيون پاكستان و … را نام برد. از همين رو سرانجام استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ، آمریکا، حضور این فرمانده عاشق امت و نظام اسلامی را تحمل نکرد و در اولین ساعات جمعه، 13 دی ماه 1398 ش در حمله موشکی ناجوانمردانه در فرودگاه بغداد او و برخی همرزمانش در جبهه مقاومت از جمله ابومهدی المهندس را طی يک عمليات تروريستی به شهادت رساند و چنين بود كه خون پاک اين رهرو راستين اباعبداللهّٰ الحسين(ع) به دست شقی ترین آحاد بشر بر زمين ريخته شد. در تشییع پیکر مطهر سردار دل ها از نجف و کربلا تا مشهد و تهران و قم تا کرمان چنان جمعیتی حاضر شدند که در تاریخ بی سابقه است. این حضور بی سابقه به معنای حمايت از راه و هدف شهید سلیمانی و مهر تأییدی بود بر همراهی مستحکم مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت اللّٰه خامنه ای در شروع گام دوم آن.

رهبر انقلاب این روز را یک « یوم اللّٰه » دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی دانستند و در این باره فرمودند:« هر جا اخلاص بود، خدای متعال به اخلاص بندگان مخلصش برکت می دهد، کار برکت پیدا می کند، رشد و نمو پیدا می کند، کار به نحوی می شود که اثر آن به همه می رسد، برکات آن در میان مردم باقی می ماند؛ این ناشی از اخلاص است. نتیجه آن اخلاص، همین عشق و وفاداری مردم، همین اشک و آه مردم، همین حضور مردم، همین تازه شدنِ روحیه انقلابی مردم است. امّا اینکه ما بیاییم این حوادث را تقویم کنیم، قیمت گذاری کنیم، قدر آنها را بدانیم و ببینیم که اندازه و قیمت این حوادث چقدر است؛ درصورتی تحقّق پیدا می کند که ما به حاج قاسم سلیمانی « شهید عزیز » و به ابومهدی، « شهید عزیز » به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهميت و قدر و قيمت این قضیه روشن خواهد شد. اگر این جور شد، آن وقت این اجتماع مردم، این تجلیل و تعظیم مردم، تکریم مردم معنای دیگری پیدا می کند... ملّت ایران نشان داد که از خطّ مجاهدت شجاعانه دفاع می کند، ملّت ایران نشان داد که به نمادهای مقاومت عشق می ورزد، ملّت ایران نشان داد که طرف دار مقاومت است، طرفدار تسلیم نیست.»


سایر مباحث این فصل