نصب اپلیکیشن

صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن

پاسخ فعالیت 4 صفحه 186 تاریخ (2)

-

گام به گام فعالیت 4 صفحه 186 درس رنسانس و عصر جدید

-

فعالیت 4 صفحه 186 درس 16

-

بررسی شواهد و مدارک

در اینجا بندهای 5  ــ21ــ50  ــ 88 از رسالهٔ 95 بندی لوتر آمده است. آنها را بخوانید و به پرسش های زیر پاسخ دهید.

5- پاپ نه قدرت و نه ارادۀ آن را دارد که مجازاتی را عفو کند، مگر مجازات هایی که خودش با صواب دید خود یا برحسب قانون کلیسایی بر مردم تحمیل کرده است.

21- وقتی واعظانِ آمرزش فروش می گویند، آدم به دلیل آمرزش پاپی از گناهان خود آمرزیده می شود و روح او نجات می یابد، خطا می گویند.

50- مسیحیان بدانند آن کس که حاجتمندی را ببیند و از کنار او [بی اعتنا] بگذرد و بعداً به خاطر بخشش خود به [پاپ] پول بدهد، آمرزش پاپ را به دست نمی آورد، بلکه غضب خدا را به خود متوجه می کند

88- چرا پاپ که از ثروتمند ترین اغنیای بشر است، با پول خود تالار کلیسای سنپیتر را نمی سازد و چرا به پول مؤمنان فقیر چشم دوخته است؟ (فوگل، تمدن مغرب زمین، ج2،ص 583)

1- برداشت شما از این بندها چیست؟ استدلال کنید.

2- آیا اقدام پاپ و کلیسای کاتولیک، در جهت رسم فروش گناهان، به حیثیت و آبروی کلیسا و پاپ لطمه شدیدی وارد ساخت؟ چرا؟

1- تحریف شدید در آیین مسیحیت توسط برخی عالمان آن دین را نشان می دهد که دین را وسیله ای قرار داده بودند تا از آن بتوانند کسب درآمد کنند و مردم فقیر و ناگاه را سرکیسه نمایند.

2- بله. زیرا لوتر مسئله آموزش گناهان در برابر پول را به شدت مورد نقد قرار داد. او بیان داشت خداوند پدری مهربان است که به رایگان گناهان را می آمرزد و دریافت پول سوی استفاده از دین است.



مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران

پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم
  • آزمون آنلاین تمامی دروس
  • گام به گام تمامی دروس
  • ویدئو های آموزشی تمامی دروس
  • گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
  • فلش کارت های آماده دروس
  • گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
  • آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه

کاملا رایگان

+500 هزار کاربر


همین حالا نصب کن


محتوا مورد پسند بوده است ؟

4 - 2 رای

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل رنسانس و عصر جدید

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل قرون وسطا