گام به گام مقدمه صفحه 26 درس برنامه نویسی کار و فناوری هشتم
تعداد بازدید : 47.65Mپاسخ مقدمه صفحه 26 کار و فناوری هشتم
-گام به گام مقدمه صفحه 26 درس برنامه نویسی
-مقدمه صفحه 26 درس 3
-در سال گذشته با مباحثی همچون متغیرها، عملگرها، ساختارهای شرطی if-else، if-elif و حلقه یا همان ساختار تکرار for آشنا شدید. افزون بر این ها، چگونگی دریافت مقادیر از ورودی و چاپ مقدار متغیرها در خروجی را دیدید. همان طورکه می دانید متغیرها، خانه ای از حافظه اند که مقداری را به طور موقت در خود ذخیره می کنند. ازاین رو برنامه نویسان با دو پرسش اساسی مواجه می شوند.
1 آیا می توان یک ساختار داده ای را ایجاد کرد که چندین مقدار را داخل خودش ذخیره کند؟
بله، می توان یک ساختار داده ای را ایجاد کرد که چندین مقدار را داخل خودش ذخیره کند. این ساختار داده ای به عنوان یک آرایه یا لیست شناخته می شود و به صورت مجموعه ای از عناصر با نام های مختلف و با شماره گذاری ترتیبی (index) در آرایه قابل دسترس است.
2 چگونه می توان داده های ورودی از کاربر را به صورت دائمی در حافظه رایانه ذخیره کرد؟
در زبانهای برنامهنویسی، میتوانید از فایلها یا پایگاه دادهها برای ذخیره دادههای ورودی کاربر به صورت دائمی در حافظه رایانه استفاده کنید. به عنوان مثال، در زبانهای مانند Python، شما میتوانید از کتابخانههای مختلفی مانند pickle یا json برای ذخیره و بازیابی دادهها استفاده کنید. همچنین، اگر نیاز به ذخیره سازی دادهها در پایگاه داده دارید، میتوانید از SQLite یا MySQL استفاده کنید تا دادههای ورودی را در پایگاه داده ذخیره کنید و بازیابی کنید.
مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران
پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم- آزمون آنلاین تمامی دروس
- گام به گام تمامی دروس
- ویدئو های آموزشی تمامی دروس
- گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
- فلش کارت های آماده دروس
- گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
- آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه