صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن

پاسخ سوال متن صفحه 24 تحلیل فرهنگی

-

گام به گام سوال متن صفحه 24 درس مفاهیم و کلیات

-

سوال متن صفحه 24 درس 1

-

با تشکیل «میزگردفرهنگی» درباره موضوعات زیر، گفتگو کنید:

1- امام خمینی ره می فرماید: «بی شک والاترین و بالاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است. اساسا فرهنگ هر جامعه هویت آن جامعه را تشکیل می دهد ».

2- عبارت «انقلاب اسلامی - یک انقلاب فرهنگی است» به چه معناست؟ این رویکرد، در سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها، رفتار مسئولان و مردم چه تأثیری داشته و چه پیامدهایی را به همراه دارد؟

1- حوزه نفوذ فرهنگ به همه ابعاد زندگی بشر کشیده شده است و همه ویژگی های غیر فیزیکی و متمایز کننده انسان ها از یکدیگر و میز همه ویژگی های متفرقه جوامع در فرهنگ آنها نهفته است. به طور اساسی فرهنگ است که ویژگی های مشترک به وجود آورنده یک ملیت را تشکیل می دهد و بدون یک فرهنگ واحد افراد تبعه یک کشور را نباید یک ملت نامید؛ بنابراین می توان گفت اساس ملیت یک ملت، فرهنگ است.

2- انقلاب فرهنگی، فلسفة انقلاب اسلامی است انقلاب فرهنگی به معنای نهادینه شدن اسلام و توسعه انديشه اسلامی در جامعه است؛ یعنی سیره پیامبر و نگرش او که منجر به عدالت و انصاف اجتماعی می شد و به انسان هویت می داد. فرهنگ به سرعت تغییر نمی کند چون ریشه های تاریخی دارد. انقلاب یک جریان گذار است که باید مسیری را طی کند. انقلاب اسلامی یک هیجان لحظه ای نبود، بلکه در آن شناخت و معرفت بود. در رژیم سابق، فرهنگ ایران در جهت غربی شدن جامعه ایرانی مهندسی می شد. در انقلاب کمرنگ شدن دین که در بخشی از اعضای جامعه رخ داده بود سمت پررنگ شدن حرکت کرد. هم چنین هویت نهادهای فرهنگی از جمله دانشگاه تغییر کرد؛ بدین جهت گفته می شود که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و به همین سبب سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و رفتار مسئولان و مردم می بایست در این راه باشد تا بعد فرهنگی انقلاب اسلامی که مهم ترین بعد آن است، به کمال رسیده و در سایر ابعاد جامعه نیز مشهور باشد.



مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران

پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم
  • آزمون آنلاین تمامی دروس
  • گام به گام تمامی دروس
  • ویدئو های آموزشی تمامی دروس
  • گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
  • فلش کارت های آماده دروس
  • گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
  • آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه

کاملا رایگان

+500 هزار کاربر


همین حالا نصب کن


محتوا مورد پسند بوده است ؟

5 - 0 رای

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل مفاهیم و کلیات

sticky_note_2 گام به گام فصل های دیگر تحلیل فرهنگی