صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن

پاسخ کارگاه درس پژوهی صفحه 61 فارسی ششم

-

گام به گام کارگاه درس پژوهی صفحه 61 درس دریاقلی

-

کارگاه درس پژوهی صفحه 61 درس 8

-

1 داستانی در مورد عشق به میهن بیابید، در کلاس بخوانید و درباره ی عناصر و ویژگی های آن گفت وگو کنید.

1- امیرکبیر:

ایران، به یاد دارد که در سال های فراوان، بیگانگان به سرمایه های ملی آن دست‌اندازی و در سرنوشت ایرانیان دخالت می‌کردند. زمان قاجارها نیز با زورگویی‌های انگلستان و روسیه همراه بود. میرزا تقی خان امیرکبیر از مخالفان گسترش نفوذ بیگانگان در ایران بود. او حامی استقلال ملی بود و در برابر خواسته های نابجای بیگانگان، سرسختانه مقاومت می‌کرد. به همین دلیل، تلاش کرد تا از دادن هرگونه امتیاز به آنان پرهیز شود.

امیر کبیر در حدود 3 سال که به عنوان صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار خدمت کرد، توانست خدمات فراوانی برای کشور انجام دهد. اقدامات امیرکبیر مخالفت‌های زیادی از بیرون و حتی در داخل خودِ دولت به همراه داشت، اما او با نادیده گرفتن مخالفت‌ها، تغییرات اساسی و بنیادین را برای پیشبرد کشور بوجود آورد. ناظم الاسلام کرمانی باور دارد که «امیرکبیر یکی از آنان بود که باعث شده مردم ایران در راه تمدن قدم بگذارند.»

امیر کبیر، در مدت 39 ماه صدارت خود، تحولات شگرفی را در نظام فرهنگی و سیاسی ایران به وجود آورد که بدون شک باید گفت که مانند آن در تمام ادوار تاریخ ایران دیده نشده است. اعتلای فرهنگ، بهبود اقتصاد و تطهیر عرصه سیاست کشور، احیای دین و بسط عدالت در جامعه، مبارزاتش در جهت قطع نفوذ بیگانگان و استعمارگران، حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، ریشه‌کن نمودن فقر و بسیاری دیگر از اقداماتی که نتیجه آن تا امروز روز زندگی ایرانیان پابرجاست، نام او را نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان پرآوازه و بسیار منحصر به فرد کرده است. همه این امور انجام گرفته از عشق و علاقۀ امیرکبیر، میرزا محمدتقی خان فراهانی، به میهن خود، ایران، نشأت می گرفت.

2- سردار قاسم سلیمانی:

سردار سلیمانی، یک شخصیت بزرگ بود که به وفور عشق و علاقه‌ای عمیق به وطن خود داشت. او تمام زندگی خود را به خدمت به ایران اختصاص داد و در مسیر دفاع از کشورش، جان خود را از دست داد. سردار سلیمانی، یک قهرمان ملی است که همیشه در قلب و خاطره مردم ایران به یاد می ماند.

یکی از داستان‌های مشهور درباره عشق سردار سلیمانی به وطن، در دوران جنگ تحمیلی رخ داد. در آن زمان، عراق به ایران حمله کرده بود و مردم ایران در حال جنگ با دشمن بودند. سردار سلیمانی در آن زمان فرمانده سپاه قدس بود و نقش مهمی در پیروزی ایران در جنگ ایفا کرد. او در طول جنگ، بارها به جبهه رفت و در خط مقدم با دشمن مبارزه کرد. همچنین، او در سازماندهی و آموزش نیروهای ایرانی نقش مهمی داشت.

سردار سلیمانی پس از پایان جنگ تحمیلی همچنان در خدمت ایران بود. او در مبارزه با گروه‌های تکفیری در منطقه نقش بسیار مهمی داشت و در حمایت از کشورهایی مانند سوریه و عراق در مبارزه با این گروه‌ها نیز نقش بسیار مهمی ایفا کرد. سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی در فلب تاریخ ایران و ایرانی به یاد خواهد ماند.

2 درباره ی بازدید مجازی از یادمان ها و موزه ی دفاع مقدّس تحقیق کنید.



مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران

پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم
  • آزمون آنلاین تمامی دروس
  • گام به گام تمامی دروس
  • ویدئو های آموزشی تمامی دروس
  • گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
  • فلش کارت های آماده دروس
  • گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
  • آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه

کاملا رایگان

+500 هزار کاربر


همین حالا نصب کن


محتوا مورد پسند بوده است ؟

2.96 - 1682 رای

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل دریاقلی

sticky_note_2 گام به گام فصل های دیگر فارسی ششم