صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن

پاسخ گفت و گوی کلاسی صفحه 135 تفکر و سواد رسانه ای دهم

-

گام به گام گفت و گوی کلاسی صفحه 135 درس زندگی دوم

-

گفت و گوی کلاسی صفحه 135 درس 18

-

فناوری‌ های ارتباطی با ویژگی های سرعت، دسترسی، حجم بسیار ذخیره اطلاعات، دقت، افزایش توان انتخاب، تعامل، درگیر کردن هم زمان چند حس و انجام دادن هم زمان چند کار، توان غلبه بر چهار محدودیت را برای انسان مهیا کرده اند. درباره مفهوم و مثال غلبه بر این چهار محدودیت گفت و گو کنید.

زبان – مکان – زمان – امکان

فناوری ارتباطات باعث شده انسان بر محدودیت های زمان ، مکان ، زبان و امکان غلبه کند. به عنوان مثال ، در گذشته شما باید در یک زمان مشخص در بانک حضور داشته باشید. به بانک، می توانید این کار را در هر زمان انجام دهید. و در هر مکان راحتی از هر کجای دنیا که می خواهد در برخی از دوره های معتبرترین دانشگاه های جهان به صورت آنلاین خرید کند.

آنها می توانند در هر زمان از روز و از هر مکان در کلاس های مجازی ثبت نام و شرکت کنند یا در کلاس های مجازی شرکت کنند و فیلم های ضبط شده را تماشا کنند. آنها با استفاده از نرم افزار معتبر محدودیت زبان را برطرف کرده اند. آنها می توانند بدون محدودیت به هر کشوری بروند. زبانی که به مسافرت می رود و از نرم افزار مترجمی صحبت می کند یا از آن استفاده می کند و همچنین رسانه را تسهیل می کند.

فناوری های ارتباطی با ویژگی های سرعت، دسترسی، مقدار زیادی ذخیره اطلاعات، دقت، افزایش توانایی انتخاب، تعامل، به طور همزمان گرفتن چندین حس و انجام همزمان چندین کار، توانایی غلبه بر چهار محدودیت را برای انسان فراهم کرده است.

با دنیای مجازی همه چیز در دست شماست و امروز فضای مجازی و رسانه ها یک ضرورت هستند.

به دهکده جهانی توجه کنید از منظر جهانی، هر زمان که بخواهید، از هر کجا، در خانه یا خارج از کشور و در هر منطقه ای، با زبان ما در هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنید.

و رسانه ها و دنیای مجازی این امکانات را به ما داده اند و یا خلاصه اینکه از طریق رسانه های مجازی با فاصله کمی و دسترسی به اطلاعات هر منطقه به راحتی امکان پذیر است.

در واقع، شهروندان جامعه جهانی با هر قدرت و فرصتی می توانند به بسیاری از امیدها، خواسته ها و نیازهای خود (ارتباطات و غیره) در دنیای مجازی با هر زبان و در هر زمان و مکانی در دنیای مجازی پاسخ دهند، جهان واقعی فاقد است. یعنی از طریق دنیای مجازی می توانند بر بسیاری از محدودیت های دنیای واقعی غلبه کنند.

پدیده زشت تصویر متحرک.

متأسفانه اکنون معمول است که مردم در هر مراسمی حتی در مراسم تشییع جنازه هایی که عزاداران در آن اندوهگین هستند از خود عکس می گیرند. حتی بعضی اوقات حتی از بدن یک بدن بی روح در قبر عکس و فیلم می گیرند. یا هوی و هوس خانواده فردی.

با ظهور هر رسانه جدید موجی از امیدها و ترس های بشر به وجود آمده و تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از محققان در زمینه تلفن های همراه صریحاً به فرهنگ جدیدی به نام “فرهنگ تلفن همراه” یا شکل گیری “نسل انگشت شست” اشاره می کنند.

این بدان معناست که جوانان در سراسر جهان همیشه دست خود را بر روی کیبورد موبایل خود دارند و پیام های جدید ارسال یا دریافت می کنند.

وجود تلفن های همراه به حریم خصوصی حمله می کند و از طرف دیگر بدون رسیدن به رضایت مردم ، وقایع را به سرعت به هر مکان منتقل می کند.

یا اینکه آنها را در مشکل همراهی کند و از طرف دیگر، هنگام ساخت فیلم، فرد فقط به کیفیت کار خود فکر می کند تا بتواند دیگران را همراهی کند و شاید بتواند نوعی سرگرمی را برای خود فراهم کند و از طرف دیگر رویدادها و صحنه های مورد علاقه خود را بررسی کنید تا دوستان دیگر بتوانند نظر دهند، آنها حتی به مفید بودن چنین رفتاری فکر نمی کنند.

با ظهور اینترنت، دنیای جدیدی به نام فضای مجازی ظهور کرد؛ اما این فضا چندان مجازی نیست؛ زیرا به بخشی واقعی، اصلی و جدی از زندگی تبدیل شده است.

آنچه امروزه به عنوان فضای مجازی شناخته می شود اساساً واقعیت است.

بسیاری از ما ساعت ها از زندگی خود را در طول روز در این فضا می گذرانیم. بنابراین، برخی از افراد ترجیح می دهند آن را زندگی دوم بنامند، که این امر بسیاری از قوانین زندگی اول را تحت تأثیر قرار داده است.

شما می توانید اعداد 0 و 1 را در تصویر بالا مشاهده کنید، در واقع 0 و 1 نشان دهنده یک کامپیوتر است، یا بهتر بگوییم رسانه ای است که انسان را به سمت خود سوق می دهد.

به نظر من، این عکس مربوط به ورود به دنیای رسانه ها و رایانه است، زیرا نشان می دهد که نور شناخته شده نیست و نور را نشان می دهد. این دنیایی را نشان می دهد که پیچیده است، اما اگر بتوانیم آن مسیر را با موفقیت طی کنیم، می تواند دنیای بهتری را به ما ارائه دهد.



مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران

پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم
  • آزمون آنلاین تمامی دروس
  • گام به گام تمامی دروس
  • ویدئو های آموزشی تمامی دروس
  • گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
  • فلش کارت های آماده دروس
  • گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
  • آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه

کاملا رایگان

+500 هزار کاربر


همین حالا نصب کن


محتوا مورد پسند بوده است ؟

5 - 19 رای

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل زندگی دوم

sticky_note_2 گام به گام فصل های دیگر تفکر و سواد رسانه ای دهم