صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن

پاسخ فعّالیت: 2 صفحه 29 جغرافیای ایران دهم

-

گام به گام فعّالیت: 2 صفحه 29 درس ناهمواری های ایران

-

فعّالیت: 2 صفحه 29 درس 4

-

اگر در یک منطقه کوهستانی زندگی می کنید (آذربایجان، البرز و یا زاگرس)، عوامل انسانی مؤثر در تغییر شکل ناهمواری های پیرامون محل زندگی خود را با هم گروه ها مطرح کنید. آنها را فهرست و مهمترین عامل این تغییر شکل ها را تشریح کنید.

* استخراج معادن از کوه های زیبا و بریدن این کوه ها متاسفانه چشم اندازهای بسیار زشتی ایجاد کرده است و موجب ناراحتی شدید کسانی می شود که طرفدار محیط زیست هستند و طبیعت زیبای ایران را دوست دارند ولی متاسفانه این طبیعت زیبا دردست عده ای قرار گرفته که از محیط زیست و طبیعت و ایران هیچ چیزی نمی دانند و فقط به فکر سودجویی و تامین منافع خود هستند و به شدت درحال تخریب چشم اندازهای زیبای کوهستان های زیبای کشور می باشند.

* احداث سدهای بی رویه و غیراصولی درمناطق کوهستانی کشور موجب شده که وسعت زیادی از مناطق کوهستانی در زیر دریاچه پشت سد غرق شود و زیستگاه های حیات وحش و حتی روستاها و آثار باستانی نابود شوند.

* اجرای طرح های انتقال آب موجب می شود که مناطق کوهستانی دچار تنش آبی شوند و درعوض آب زیادی منتقل می شود و به شهرهای بزرگ انتقال می یابد و لی متاسفانه این آب در شهرهای بزرگ به شدت توسط مردم و ارگان های دولتی به هدر می رود .

* توسعه باغداری ها در مناطق کوهستانی موجب تخریب محیط زیست درمناطق کوهستانی شده است و برای تامین آب باغ ها چاه های زیادی حفرشده و رودها را خشک کرده است. امروزه دیگر در مناطق کوهستانی کشور صدای جاری شدن آب رودها را نمی شنوید. امروزه به دلیل مدیریت ناصحیح آب رودها و دریاچه ها و تالاب های کشور خشک شده اند.

* خشکسالی و گرما و عدم توجه مردم به طبیعت و یا نامهربانی های مردم نسبت به طبیعت کوهستان های زیبای کشور موجب آتش سوزی های وسیع در جنگل های نواحی کوهستانی می شود و اشک هر انسانی را که طبیعت ایران را دوست دارد در می آورد. بیایید با طبیعت زیبای ایران و کوهستان های کشور قدری مهربان ترباشیم.

* تخریب جنگل ها و مراتع نواحی کوهستانی توسط مردم و دولت چشم انداز زیبای نواحی کوهستانی کشور را زشت کرده است. بیایید در زیبا کردن دوباره مناطق کوهستانی کشور کاری انجام دهیم.

* خشک شدن رودها و دریاجه ها و تالاب ها درایران و کشورهای همسایه موجب افزایش ریزگردها درمناطق کوهستانی غرب کشورشده است و این گرد و خاک آسیب زیادی به پوشش گیاهی و زندگی جانوری مناطق کوهستانی کشور وارد می کند.ای کاشمردم و مسئولین کمی مهربان تر با طبیعت رفتارمی کردند و ای کاش مسئولین محترم به فکرطبیعت کوهستان باشند و دراجرای طرح های عمرانی به مقوله محیط زیست و زیبایی کوهستان توجه بیشتری داشته باشند و ... .



مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران

پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم
  • آزمون آنلاین تمامی دروس
  • گام به گام تمامی دروس
  • ویدئو های آموزشی تمامی دروس
  • گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
  • فلش کارت های آماده دروس
  • گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
  • آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه

کاملا رایگان

+500 هزار کاربر


همین حالا نصب کن


محتوا مورد پسند بوده است ؟

4 - 2 رای

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل ناهمواری های ایران

sticky_note_2 گام به گام فصل های دیگر جغرافیای ایران دهم