صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن

پاسخ فعّالیت: 4 صفحه 33 جغرافیای ایران دهم

-

گام به گام فعّالیت: 4 صفحه 33 درس ناهمواری های ایران

-

فعّالیت: 4 صفحه 33 درس 4

-

اگر در یکی از جلگه های ساحلی شمالی یا جنوبی کشور زندگی می کنید، ارزش های ارتباطی جلگه محل زندگی خود را از نظر بندرها و فعّالیت: های اقتصادی و دریانوردی در آنها، با همگروه های خود به بحث بگذارید؛ گزارشی تهیه، و نتایج آن را به کلاس ارائه کنید.

جلگه های ساحلی جنوب کشور دارای ارزش های زیادی هستند ولی متاسفانه از این ارزش ها به نحو مطلوب استفاده نمی شود. جلگه های جنوبی کشور در کنار خلیج فارس و دریای عمان به طول بیش از 1600 کیلومتر تقریبا بدون استفاده رها شده اند. این مناطق از نظر استقرار صنایع سنگین و ایجاد بنادر و ... مکان های مناسبی هستند. امروزه با توجه به مشکل تامین آب در کشور انتقال جمعیت نواحی داخلی کشور به نواحی ساحلی جنوب امری اجتناب پذیراست. امروزه درکشوربرای حل مشکل آب در کشور سعی می شود منابع آب را به سوی جمعیت (روستاها و شهرها و ...) منتقل کنیم و این کار غلطی است و مشکلات زیست محیطی فراوانی را در آینده در کشور ایجاد می کند. به نظرم می رسد باید به جای انتقال آب باید به فکر انتقال مردم باشیم. یعنی باید تدابیری اندیشیده شود تا مردم از مناطق خشک و بی آب داخل فلات مرکزی به سوی نواحی ساحلی جنوب کشور بروند و در آنجا با نصب آب شیرین کن های مدرن صنعتی آب مورد نیاز تأمین می شود و سعی می شود همه امکانات در این مناطق برای مردمی که تازه به این مناطق مهاجرت کرده اند تأمین شود .البته مشکل آب و هوای شرجی هم می توان با روش های علمی حل کرد. با این شیوه کشور ما تبدیل به یک کشور دریایی می شود و اگر کشور ما کشور خشکی بماند به زودی با تمام شدن اندک منابع آب زیرزمینی نابود خواهد شد و این مصیبت باید در کلاس ها مطرح شود.

* جلکه های شمالی و جنوبی کشور از لحاظ گردشگری توان بالقوه زیادی دارند و با برنامه ریزی و مدیریت درست می توان از طریق گردشگری اشتغال زایی کرد.

* جلگه های شمالی کشور و جلگه خورستان توان زیادی در توسعه کشاورزی دارند ولی این توسعه باید با توجه به اصول آمایش سرزمین باشد یعنی توسعه هر مکانی باید با توجه به توان و استعداد آن مکان باشد.



مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران

پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم
  • آزمون آنلاین تمامی دروس
  • گام به گام تمامی دروس
  • ویدئو های آموزشی تمامی دروس
  • گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
  • فلش کارت های آماده دروس
  • گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
  • آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه

کاملا رایگان

+500 هزار کاربر


همین حالا نصب کن


محتوا مورد پسند بوده است ؟

5 - 0 رای

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل ناهمواری های ایران

sticky_note_2 گام به گام فصل های دیگر جغرافیای ایران دهم