صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن

پاسخ فعّالیت: 3 صفحه 32 جغرافیای ایران دهم

-

گام به گام فعّالیت: 3 صفحه 32 درس ناهمواری های ایران

-

فعّالیت: 3 صفحه 32 درس 4

-

اگر پیرامون یکی از دشت های داخلی ایران زندگی می کنید، ارزش های اقتصادی دشت مجاور خود را فهرست کنید و در  مورد یکی از آنها گزارشی تهیه، و به کلاس ارائه کنید.

تمام دشت های ایران ارزش های خاص خودرا دارند. دشت های پهناور لوت و دشت کویر و دیگر دشت های بیابانی کشور به دلیل داشتن روزهای آفتابی زیاد در طول سال بهترین مکان ها برای تولید انرژی برق خورشیدی هستند.اگر کشور ما در زمینه انرژی خورشیدی در بیابان های کشور سرمایه گذاری می کرد امروزه یکی از صادر کنندگان برق به اروپا بود و البته هیچ کشوری توانایی تحریم ایران را نداشت زیرا ایران انرژی تولید می کرد و همچنین مشکلات زیست محیطی نداشتیم زیرا تولید برق از خورشید کمترین آسیب را به طبیعت وارد می کند.
* دشت های ایران توان بالقوه ای از نظر تولید محصولات کشاورزی دارند ولی به دلیل توسعه بی رویه کشاورزی و سنتی ماندن شیوه کشاورزی در کشور مصرف آب بسیار زیاد شد و برای تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی چاه های غیرمجاززیادی در دشت ها حفرشد و سفره های آب زیرزمینی خالی شد و به مرحله ورشکستگی آب رسیدیم و در نتیجه بسیاری از دشت های کشور با مشکل فرو نشست زمین و فروچاله ها مواجه شده اند و موجب از دست رفتن پهنه های وسیعی از زمین های کشاورزی در دشت ها شده است. ای کاش مردم و مسئولین رفتار بهتری با دشت ها می داشتند.
* دشت هایی مانند دشت لوت توان بالقوه ای در مقوله طبیعت گردی دارند و می توان با کمی سرمایه گذاری درآمد زیادی برای اهالی دشت لوت به دست آورد بدون آنکه به محیط زیست صدمه ای وارد شود.
* دشت های بیابانی کشور مکان های مناسبی برای رصد ستارگان و آسمان می باشند و می توان با نصب تلسکوپ های مدرن در دشت های بیابانی کشور فعالیت های علمی را در این دشت ها گسترش داد



مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران

پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم
  • آزمون آنلاین تمامی دروس
  • گام به گام تمامی دروس
  • ویدئو های آموزشی تمامی دروس
  • گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
  • فلش کارت های آماده دروس
  • گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
  • آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه

کاملا رایگان

+500 هزار کاربر


همین حالا نصب کن


محتوا مورد پسند بوده است ؟

4.87 - 46 رای

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل ناهمواری های ایران

sticky_note_2 گام به گام فصل های دیگر جغرافیای ایران دهم