صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن

پاسخ میز گرد خانواده صفحه 122 تحلیل فرهنگی

-

گام به گام میز گرد خانواده صفحه 122 درس مسائل فرهنگی ایران

-

میز گرد خانواده صفحه 122 درس 4

-

یک میزگرد فرهنگی در خانواده تشکیل دهید و از اعضای خانوادۀ خود دعوت کنید تا در آن شرکت کنند. از آنها بخواهید به این پرسش ها پاسخ دهند و دربارۀ آنها بایکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازید:

1- در گذشته بیشتر احساس آرامش می کردید یا امروز؟

2- خانواده های دیروز پایدارتر بودند یا خانواده های امروز؟

3- چرا با وجود شرایط اقتصادی سخت به ویژه در زمان جنگ تحمیلی؛ خانواده ها گرایش بیشتری به فرزندآوری داشتند؟ و چه عواملی باعث تغییر این نگرش شده است؟

نتیجه تبادل نظر در خانواده را با همکلاسی های خود به اشتراک بگذارید.

پاسخ این سوال به عهده دانش آموز است و بر اساس اینکه در چه نوع خانواده ای زندگی می کند، پاسخ ها متفاوت می باشد؛ ولی متن ذیل به عنوان راهنمایی به دانش آ»وز آورده شده است:

1- این سوال به شخصیت و تجربه هر فرد بستگی دارد. برخی افراد ممکن است در گذشته بیشتر احساس آرامش می کردند، زیرا شاید فشارها و استرس های روزمره کمتر بودند و زندگی ساده تر بود. اما بعضی افراد ممکن است با توجه به پیشرفت های علم و فناوری و بهبود شرایط زندگی، در حال حاضر بیشتر احساس آرامش می کنند.

2- نمی توان به صورت کلی گفت که خانواده های دیروز یا خانواده های امروز پایدارتر هستند. در گذشته، خانواده ها معمولاً به علت سنت‌ها و قوانین اجتماعی، پایدار تر بودند. امروز، با تغییرات در جامعه و نقش زنان در بازار کار، خانواده ها دچار تغییرات شده‌اند و پایداری خانواده به عوامل مختلفی بستگی دارد.

3- در شرایط اقتصادی سخت و جنگ تحمیلی، فرزندآوری برای خانواده ها به عنوان یک راه حفظ نسل و امید به آینده مهم بود. فرزندان می توانستند در آینده به عنوان نیروهای کار و پشتوانه خانواده درآمدزا عمل کنند. همچنین، فرزندآوری در فرهنگ و اعتقادات جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

اما با تغییر شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نگرش خانواده ها نسبت به فرزندآوری تغییر کرده است. عوامل مثل کاهش نرخ تولید، هزینه های بالای فرزندپروری، زیرساخت های ضعیف برای رشد و تحصیل کودکان، نگرش جامعه به زوج های بدون فرزند و ... باعث شده است که خانواده ها گرایش کمتری به فرزندآوری داشته باشند.



مای درس ، برترین اپلیکیشن کمک درسی ایران

پوشش تمام محتواهای درسی پایه چهارم تا دوازدهم
  • آزمون آنلاین تمامی دروس
  • گام به گام تمامی دروس
  • ویدئو های آموزشی تمامی دروس
  • گنجینه ای از جزوات و نمونه سوالات تمامی دروس
  • فلش کارت های آماده دروس
  • گنجینه ای جامع از انشاء های آماده
  • آموزش جامع آرایه های ادبی، دستور زبان، قواعد زبان انگلیسی و ... ویژه

کاملا رایگان

+500 هزار کاربر


همین حالا نصب کن


محتوا مورد پسند بوده است ؟

5 - 0 رای

sticky_note_2 گام به گام قسمت های دیگر فصل مسائل فرهنگی ایران

sticky_note_2 گام به گام فصل های دیگر تحلیل فرهنگی